onsdag 16 juni 2010

Mental härdsmälta

Det är inte ofta det har hänt men idag fick jag en mental härdsmälta på mitt arbete. Fullkomlig glädje och framtidstro förbyttes till förtvivlan och frustration över hur människor beter sig som påvar i sitt eget lilla rike.
Hur rättar man till en sådan känsla? Jo - man plockar fram sin landsvägsracer - som man utan vänster balansnerv ska ha svårt att manövrera. Sedan låter man all härsmälta få utlopp i 3,5 mil. En underbar sommarkväll, på landsväg, med syrenerna i hela sin prakt och med en doft som kan få vem som helst att bara le. Turen gick genom Hinsnoret, Olsbacka, Aspeboda och tillbaka till Falun. Därefter ett iskallt glas underbart rosé (drickandes i full cykelmundering). Nu känns allt mycket bättre. Och på bästa Oscarsmanér vill jag idag av hela mitt hjärta tacka - Maria, Annika, Raija, Anders, min älskade man Leif, min blåa landsvägscykel och alla doftande syréner efter vägen. Utan er hade dagen varit ett svart hål.

3 kommentarer:

  1. Cykling är bra för det mesta, och en fin sommar kväll är det oslagbart. Jag slog till på ett glas rött till kvälls-baguetten, det fick duga :D.
    Åsa B

    SvaraRadera
  2. Jag känner igen känslan Elke! Håll ut och var rebell är mitt tips.
    Cykelpass brukar lösa det mesta......och vin

    SvaraRadera
  3. den heliga treenigheten i liksom ny tappning du vet; mental härdsmälta, cykeltur, ett glas av något slag. succé och you can´t live with it, you can´t live without it. enkelt!/stef

    SvaraRadera