torsdag 3 februari 2011

"I morgon ska jag skärpa mig"

Det har min "nya" chef som en brodyrtavla på sitt rum. Det är ett skönt sätt att förhålla sig till en tillvaro där man känner att man inte hinner med sånt man kanske borde göra. Hon är också skön, chefen alltså.

Varje kväll tänker jag på allt jag borde ha gjort. Och så tänker jag att i morgon, till helgen, i vår, till sommarn´som kommer...då ska jag. Så tror jag att alla andra hinner göra allt man behöver och vill göra. Men ser man en sån tavla så inser man att den har kommit till för att nån annan känner samma sak som jag gör. För en del saker gör jag, varje dag, med skärpa. 

Det här med bloggande är en sån sak som jag tänker - jag skulle ha skrivit det, jag skulle ha tagit kort på det - och bloggat. Men det har inte blivit av på sistone. Men nu - nu ska jag skärpa mig. En annan sak som jag - helt osannorlikt - har varit oskärpt med är min matlagning. Jag älskar ju det. Kanske maken också saknar det. För jag yppade om att "-Om kokböckerna fanns lite mer tillgängligt så kommer jag kanske i gång igen"...

Vips så sitter mina "bästa terapivänner" på väggen. Så nu ska jag även skärpa mig där. I helgen ska jag skärpa mig och göra något riktigt gott - både lördag och söndag...hmmmm.

Man kanske skulle brodera en tavla med "I morgon ska jag försöka skärpa mig".

Hur mår ni då? Besökare på bloggen.... allt bra?













1 kommentar: