torsdag 9 december 2010

"Fallskinka" - ny rätt på julbordet?

Har precis fått julbord på jobbet så magen står i 4 hörn. En jättebra jullunch med bra VD P-tal (trots hån mot sin informationschef :-) men framförallt ett så varmt tal från en kollega om hur han ser oss som en familj - där man bryr sig om varandra och hjälps åt. Det kallar jag tufft - när en man ställer sig upp och säger. Han ville överlämna en flaska champagne till en kollega som han tyckte att han inte dragit riktigt jämt med. Hmmm - nice gest. Så om jag ska få min favoritdryck så ska jag börja bete mig som en skitstövel - pass upp!


Har nu knäppt upp och hoppas att all mat ska sjunka undan till mitt spinnpass ska i gång.


Idag hamnade vi i en vansinnigt kul diskussion på jobbet. Vår egen vegetarian lär mig alla möjliga matätare; vegetarian (vad dom inte ÄTER), vegan (vad dom inte ÄTER), fruktian (VAD dom äter). Sen kommer det galna - fallfruktian.....öhhh...dom äter bara fallfrukt....man kan ju inte låta bli att skratta.
Jag funderar en stund. Kan man bara äta Fall-skinka? Om ja, vad äter man då?!
:-)

2 kommentarer:

  1. Missade uppenbarligen en fin och god eftermiddag på jobbet, men jag kan än en gång konstatera att det är en förmån att jobba på KopparStaden!

    Tur du har expandercykelbyxor...

    Kram från vabbande kollega

    SvaraRadera
  2. Det måste vara skinkan från en gris som ramlat omkull!

    SvaraRadera