fredag 15 oktober 2010

Det finns människor som lyser upp ens vardag


Man ska ha klart för sig att man har tur om man har människor i sitt liv som med en tanke genast gör dagen så fantastisk. En vardagsstjärna. Jag har en sådan. Ulrika. Hon har varit på miljökonferens och hittade denna underbara disktrasa. Hon vet att jag älskar champagne - men hon antar förmodligen att jag köper och lägger mer pengar på disktrasor än på champagne. Så rätt :-) Banne den som använder den i mitt kök - den är en prydnad - kanske ska jag rama in den?

I veckan har jag varit väldigt märkvärdig och BESTÄLLT vin på systemet - en sån där sort som man läser om i fiiiina mattidningar och som är beställningsvara. I dag fick jag ett sms från det moderna systemet (superservice) att boxen kommit lagomt till fredagen. Mannen hämtade ut det, körde hem det och åkte själv och jobbade ett kvällsskift.

Så när min arbetsdag var över och lugnet lagt sig (hann med Kupolen också - skitställe) så hälldes det upp ett murrigt rött beställningsvin. Besvikelse - gott men inte så gott så att jag var lika märkvärdig som när jag beställde det. Så avstå Barone Ricasolis beställningsbox  och testa något annat.

I helgen blir det förhoppningsvis min FÖRSTA riktiga höstpromenad - vad gör jag på helgerna egentligen??
Lammsteken har precis lagts i god marinad. Blir spännande eftersom det är första gången jag lagar lamm (har trott i alla tider att jag inte klarar av det). Har fått in lite tips men kör Paulo Robertos fasterrecept.

Snart närmar sig dagen D när jag verkligen är närmare 50 än 40...huvaligen!


3 kommentarer:

  1. Vilken klockren trasa! En sådan skulle man ha :D haha!
    Jadu, okänd för dig är jag nog allt :) hur jag hittade hit... via en massa olika bloggar, klickade på länkar och så VIPPS kom jag hit! Kul det tycker jag minsann :)
    AH, I see. Men oavsett så ser maten hejdundrande god ut ska du veta!
    Ja men du är så hjärtligt välkommen tillbaka! Jag är ju cyklist så något kanske kan locka om du brukar spinna?! Det är ju nästan samma sak.
    Ge järnet och kör skiten ur dig!

    SvaraRadera
  2. Jag spanar runt då och då. I hopp om att kunna lära mig lite mer och "träffa" nya spännande människor.
    Hm, min pappa är inte spinnledare. Men han är en godtrogen elitmotionär på Friskis. Är du ledare?

    SvaraRadera
  3. Gulle dig! Du är värd varenda trasa!! Rama in - bra idé! Kramar!

    SvaraRadera