torsdag 21 oktober 2010

Mitt livs felsägning och den gör jag i en - MICK!

Kommer jag att ha jobbet kvar på Friskis?? 

Ragnar, Karin - förlåt. 

Veckan har varit jättejobbig (nu kommer ursäkten). Mycket stillasittande jobb dagtid, nästan ingen tid till träning (Leif jobbar kväll), Alma har varit dålig i sin mage - sena kvällar och igår tillbringade vi kvällen på akuten. Så idag när jag ska ha mitt pass är jag helt utan energi. Som ledare ska man inte säga att man är trött när man startar - självklart ingen bra öppning. 
I dag är det naturligtvis fullt pass + bägge extracyklarna. Jag vill på något sätt säga att jag behöver energi av motionärerna denna gång. Så jag släcker ner, tänder ledarbelysningen och krämar på min mick. Det jag hade tänkt att säga var:

- Idag tänker JAG suga ur er alla er energi för det behöver jag så nu kör vi.

 Men det blir fel och jag hör mig själv säga:

- Idag tänker JAG suga av er alla.....nämen jag menar inte att jag ska SUGA AV er utan SUGA UR er....

Hela (nästan) spinsalen vrider sig i skratt, jag känner att det bubblar i mig och det är nästan omöjligt att sätta igång passet. Jag skrattar hysteriskt inombords men vet att inom någon minut måste jag leverera bra träning. Som tur är - har jag förmågan att  säga PANG nu får det vara slut på flamset - nu kör vi!

Så redan innan passet fylls jag av skrattenergi -och det blev bra - för mig i alla fall!

Så för känsliga kära motionärer - förlåt - det bara kom - kom tillbaka!

1 kommentar:

  1. Hahaha vad underbart Elke!! Kan bara tänka mej hur det lät i spinnsalen! Bara måste få plats på ditt pass någon torsdag! Så är väl även ledare människor med jobbiga veckor! och att bara våga bjuda på att det blev fel, en bra egenskap!

    SvaraRadera