måndag 11 oktober 2010

Bloggtorka och ny energi

Ja man kan hamna i bloggtorka. Nu har den varit i 1 vecka. Den har ingenting att göra med övrig torka för i livet just nu händer så mycket trevligt. I helgen har jag befunnit mig på F & S nya anläggning på Kungsholmen, Lindhagen. Jag har gått kurs med ca 30 andra ledare för att bli ledaruppföljare - eller egentligen är vi ledarcoacher. Få andra ledare att växa i sin ledarroll och nå nya höjder i sitt ledarskap. Spännande lektioner är man kan dra så många paralleller till arbetslivet. Man har sin egen utveckling i sitt eget knä. Ledare eller chef ska själv ta ansvar för att utvecklas. På Friskis känns det så enkelt ändå för där är man inte för pengarna utan för den inre glädjen till träning och glädjen att leda andra mot träningsframgång. I like!

Nu ska jag ta med mig mina lärdomar till mitt civila arbete. Få människor att vara här på kontoret för att man brinner för vår uppgift i Falun och att brinna för sin egen uppgift att SPELA ROLL!

Inga recept idag men tipset till alla: DU spelar roll!

1 kommentar:

  1. Hej min kära dotter
    Härligt att höra. Behövde de orden; Du spelar roll!
    De skall jag ta med mig i vardagen. Har haft tuffa dagar på jobbet.
    Åker på Akutdag till Stockholm själv på onsdag. Skulle vara där tre dagar egentligen, men valde endast en dag-geriatriken är den som intresserar mig mest. Maria, min chef, möter mig vid Centralen och sen bär det av till Norra Latin.
    Skall bli kul att höra vad ni gjorde och hur allt var upplagt inom F&S. Vi ses ju på söndag hos oss för middag. Pappa och jag åker torsdag till Järvsö (skall hälsa på Lill-Babs) först och sedan till Bergsjö via Söderhamn. Bor som jag nämnt på Rike Per Guesthouse. Skall bli intressant och se vad de holländska paren åstadkommit. Verkar så mysigt inrett i alla rum. Eget bakat bröd och snittar till kvällsteet.Dessutom försäljning av ostar och italienska krämer och tvålar.
    Vädret toppenfint under alla dagarna i norr enl svensk och norsk väderprofetia.
    Ha en skön kväll och krama barnen.
    Puss mamma och pappa

    SvaraRadera