tisdag 5 april 2011

Tunnbrödrulle - en nödlösning

Nu är det en intensiv arbetsperiod som pågår och fortsätter hela våren. En tröst är att det fortfarande är riktigt kul och snart är sommaren här.

Så idag blev det en lång arbetsdag och nödlösningen blev tunnbrödrulle (gott).

På fredag stundar Årsmötet på Friskis och förhoppningsvis en plats i styrelsen med David och Kajsa. Ska bli jättespännande och lite nervöst också. Det är många stora frågor som ska planeras och genomföras.

Cyklade idag till jobbet - riktigt skönt. Cyklade halvvägs hem i regn - riktigt skönt det också.

Till helgen är det dags att förgro frön till mitt växthus. I år har jag lyssnat på min kära kollega Marias råd att inte vara för snabb med att förgro. Vänta till mars-april - då blir dom "grövre". Hmmm...så nu får vi se.

I höstas sådde jag tulpanlökar för första gången någonsin. Nu ska det bli sååå spännande att se om de vackra svarta tulpanerna dyker upp till våren.

Eftersom är en NCIS-fan så är det dags idag kl. 20.00.

"I morgon ska jag skärpa mig ännu mer"

2 kommentarer:

  1. Finns nog olika åsikter om det där, jag brukar alltid så sent och då hinner jag knappt få in grönsakerna (tomater, paprika) innan det blir höst och kallt i växthuset. Och glöm inte att hägna in tulpanerna. Det är inte kul att komma ut och se alla knoppar avätna, eller har ni inga rådjur?
    /Karin

    SvaraRadera
  2. Tulpanerna är väldigt långsamma och sena. Och har man otur blommar de inte första våren :( Riktigt varför vet jag inte. Men antar att de måste ha "tid att växa till sig på".

    Lycka till :)

    /Ewa

    SvaraRadera