onsdag 7 april 2010

Just nu drömmer jag om ett (eller flera) hembiträde/n


Lägger just en värdefull semesterdag på att städa huset. I ett mycket svagt ögonblick tänkte jag att det vore underbart att ha en liten stab av hembiträden som tvättade, städade och pysslade om oss. Men fy, så får man inte tänka i vår jakt efter ett jämställt samhälle. Men det var lite mysigt att tänka det en stund när svettpärlorna rann efter ryggen under dammsugningen och solen lyste utanför. Blev Anna Anka för en sekund :-)

3 kommentarer:

  1. Jag kan vara ditt hembiträde en dag.Det har har jag ju lovat!
    Kram M

    SvaraRadera
  2. Fin bild och visst drömmer man ibland. Jag och c-j gjorde slag i saken för två veckors sedan, och ringde på en stor annons med "Rut" du vet. Jodå, hon skulle komma, men ringer dagen före och säger att hon tycker att vi har för stort hus, så hon ööörkade inte. Konstigt! Först stor annons och sedan vill Rut inte ha nåt jobb???

    SvaraRadera
  3. Till Anonym - jag tror jag vet vem du är :-)
    Det var ju jättedåligt av "Rut". Hon kanske var en "Knut"?

    SvaraRadera