torsdag 3 mars 2011

Jag vill ha en lillasyster

Det sa min dotter nu på morgonen...jag tog det som en komplimang. Vi får vänta tills du blir faster sa jag. Hon nöjde sig med det. Var på Stefans spinningpass i måndags. Jag är ju ingen fan av dansbandsmusik men en låt från hans pass har etsat sig fast. "Det här är bara början". Jag spelade upp den för dottern i morse för att avleda henne från lillasystertankarna. När vi lyssnar på den så säger jag att den låter nästan som en låt som heter "vad har du under blusen Rut". Det vet jag vad det är för låt!! säger hon (??). Va? säger jag. Hur kan du veta det? Jo den sjöng du för mig som gonattsång när jag var liten.


Vilken typ av mamma är man då? Nä det ska nog inte vara några mer barn här. 


Har 2 ovanliga sportlovsdagar. Alma är så stor att jag skjutsar henne till backen och där är hon med kompisar. Så jag får lov att ägna mig åt mig själv på stan några timmar. Ovanligt - men mysigt.


Tittar ut och inser att våren är snart här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar