tisdag 31 maj 2011

Skörd och tips till midsommarmaten


Jag ljuger inte...mina rädisor är mellan 5-10 cm långa och alldeles ljuvliga. Nu börjar jag skörda vårens arbete på allvar.

En röra från Lina´s Matkasse vill jag bjuda er på. Alldeles alldeles underbar. Perfekt att ha på midsommarbordet och bre på nybakt bröd eller hårdmacka (smör först så klart):

Bönröra:
Mixa ihop
1 pkt stora vita bönor (avrunna)
1 kruka basilika (jag gick bara ut i växthuset :-)
1 vitlöksklyfta
4 msk olja
1/2 burk soltorkade tomater

Klart!! och gudomlig!

Men härligast är ändå att skiva ovanstående rädisor tunt och lägga på ett falurutbröd. Strö gräslök och flingsalt ovanpå.

1 kommentar:

  1. Verkligen jättegoda rädisor, Mjälla!
    Rören var ett av det godaste jag ätit.
    Gott på surdegsbröd och en kall öl därtill.
    Mums sa mamma

    SvaraRadera